İzleyiciler

29 Ağustos 2013 Perşembe

TEMBEL BÖREĞİ

Asıl adı tava böreği ama ben kendimce her yapışımda aklımdan bu ismi geçiriyorum.30 Ağustos olması nedeni ile eşim sabah kahvaltısına yetişecek bu sefer onun için hazırladım bu böreği.Akşamdan hazırlanıyor olması ayrı bir rahatlık.

Malzemeler:
2 Adet yufka
Böreklik peynir
Maydanoz
1 Yumurta
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ


Öncelikle yapışmaz özellikteki tava yada tenceremizi (benim burada kullandığım seramik tabanlı karnıyarık tenceresi) az yağ ile yağlıyoruz.Ardından 1 yufkayı kenarları tavadan taşacak şekilde yerleştiriyoruz.Daha sonra 2. yufkanın yarısını parçalayarak döşüyoruz ardından ufalanmış peynir ve maydanozu serpiştiriyoruz.Ben peynirli börek yapıyorsam lor kullanmıyorum bana çok kuru geliyor.Böreklik peynir daha lezzetli oluyor.Kalan yufka yarısını da peynirli karışım üzerine döşedikten sonra yumurta,sıvı yağ,süt karışımını döküyoruz.Dışta kalan yufka kenarlarını içeri doğru katlıyoruz.Ve böreğimiz pişmek üzere hazır.
Orta ateş üzerinde bir yüzü piştikten sonra ters-düz ediyoruz.



Afiyet olsun....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder